Ik ben ik – Identiteit en Omgeving
Wanneer je in de spiegel kijkt, wie zie je dan?
Voor het thema ‘Ik ben ik’ nemen de leerlingen hun binnen- en buitenkant onder de loep. Wat maakt ze uniek ten opzichte van de ander? Misschien dromen ze er wel van om later astronaut te worden. Zijn ze trots op hun handen. Kunnen ze moppen tappen als geen ander.
Kortom, zijn ze wie ze zijn.
Maken uw leerlingen in de ene les een zelfportret, in een andere les schrijven ze in geheimtaal een brief aan hun latere ik. Op speelse wijze komen thematieken als zelfbewustzijn, zelfontwikkeling en emoties aan bod.
Trefwoorden: (zelf)ontwikkeling, zelfbewustzijn, identiteit, emoties, beroepen, uiterlijk, innerlijk, omgeving, sociaal
Vakken/vakgebieden: Burgerschap, Nederlands
KunstKabaal boxen binnen dit thema:
Groep 1/2 –
Groep 3/4 – in ontwikkeling
Groep 5/6 – in ontwikkeling
Groep 7/8 –






