Hoe is het om een boom in een bos te zijn? En wat als je in een boomhut zou leven? We vertellen het in onderstaande video.
In de reeks ‘Boomhutten’ gaat het over….boomhutten, boomhutten en nog eens boomhutten. Leerlingen ervaren de seizoenen als boom en leven zich in hoe het is om in een boom te wonen. Vervolgens gaan ze beeldend aan de slag met het maken van een gezamenlijke boom. Een boomhut mag uiteraard niet ontbreken! Dus gebruiken de leerlingen allerlei technieken, zoals aquarelleren en tamponeren, voor het ontwerpen van hun eigen hut.
De hele reeks wordt afgesloten met theateropdrachten waarbij de leerlingen, letterlijk en figuurlijk, nog eens stilstaan bij de gemaakte werkstukken.
Doelgroep: Groep 1/2 en Groep 3/4
Kunstdiscipline: Beeldend en theater
Tijd: Lesmateriaal voor 12 uur, 720 min.
Doelstelling: De leerlingen leven zich in hoe het is om een boom te zijn en wat het is om in een boom te leven. Ook maken zij een gezamenlijke boom en ontwerpen hun eigen boomhut.
Kerndoelen: Sluit aan bij de kerndoelen: 41, 43, 54, 55 en 57.
Kernwoorden: Inleven, ontwerpen, natuur, oplossingsgericht
Nog even de andere boxen bekijken…